Dakconcurrent (onderdeel van G&B)
Dorpsstraat 27
7136 LE Zieuwent
Tel: 0544-352188
Mobiel: 06-53165396
E-mail: info@dakconcurrent.nl
www.dakconcurrent.nl
KvK-nr: 08057945
BTW-nr: NL001387725B74
bezoeken en afhalen na telefonisch overleg
Telefonische bereikbaarheid Dakconcurrent:
Maandag 07:00 – 19:00
Dinsdag 07:00 – 19:00
Woensdag 07:00 – 19:00
Donderdag 07:00 – 19:00
Vrijdag 07:00 – 19:00
Zaterdag 07:00 – 15:00
Zondag Gesloten
Algemene lever- en retourvoorwaarden;
Visie Dakconcurrent:
Transportkosten en en in mindere mate verzendkosten zijn een wezenlijke kostenpost welke wij moeten doorberekenen. Wij proberen dit per product zo inzichtelijk mogelijk te maken in het tabblad “algemene informatie”. Hier worden per product de specifieke toeslagenen en kortingen vermeld. Bij combinatieorders zijn de toeslagen afhankelijk van Uw bestelling. Sommige producten hebben een extra productkorting. De normale korting wordt vermeld als “standaard korting” op basis van het factuurbedrag. Bij bepaalde producten die een extra product korting hebben wordt dit getoond als extra productkorting in het afrekenproces. Wij denken dat U alleen zo de beste prijs heeft. Alle transportkosten en/of toeslagen welke aan ons worden doorberekend van de fabriek/levering magazijn derden worden door ons netto aan U als klant doorberekend zonder winstopslag.
Prijzen:
getoonde prijzen zijn netto excl. Btw of incl. Btw. Druk hiervoor bovenaan de pagina op het tabblad “Prijzen worden getoond excl Btw of incl. Btw”. De getoonde prijs is excl. bezorgen en montage, tenzij anders vermeld.
De getoonde verzendkosten en transporttoeslagen zijn geldig voor Nederland en indien vermeldt voor België m.u.v. de Waddeneilanden en binnensteden. Dakconcurrent behoudt zich het recht voor, bezorging te weigeren op basis van ordergrootte en/of geografische ligging.
Uitleg verzendkosten en transporttoeslagen (11-11-2024). Wij merken dat alle transporttoeslagen nog niet zo werken zoals het moet. Wij behouden ons dan ook nadrukkelijk het recht voor (in overleg met U als klant) bestellingen te annuleren/weigeren indien de transporttoeslagen in ons nadeel zijn. Ook kan het zo zijn dat toeslagen in Uw nadeel kunnen uitvallen. Indien dit het geval is storten wij U het teveel betaalde bedrag terug, of vraag een waardebon code aan. Verzendkosten of transportkosten (in de vorm van een transporttoeslag) wordt vermeld bij elk product. Verzendkosten zijn gebaseerd op voorraadproducten bij Dakconcurrent die met DHL kunnen worden verstuurd. Indien producten rechtstreeks van de fabrikant komen worden deze met een ordergrootte afhankelijke toeslag belast. Omdat wij diverse fabrikanten/leveranciers hebben kan het voorkomen dat U diverse toeslagen en leveringen krijgt. In het kort zijn de toeslagen voor Nederland als volgt:
Enkele situaties waarbij kortingen mogelijk zijn:
U besteld 4 rol dakbedekking van Polyglass, 4 plaat Pir afschotisolatie, 3 pak Bauderpir FA-TE en 5 lengtes daktrim. Deze materialen komen uit ons magazijn. Momenteel krijgt U dan 3 toeslagen, groot €250 excl.
De werkelijke transportkosten zijn €90 excl.
Een andere situatie, U besteld 4 plaat Pir afschotisolatie en 3 pak Bauderpir FA-TE. Deze materialen komen uit ons magazijn. Momenteel krijgt U dan 2 toeslagen, groot €150 excl.
De werkelijke transportkosten zijn €80 excl.
Een situatie waarbij geen korting mogelijk is:
1 lengte daktrim gemoffeld met levertijd, moffeltoeslag €90 en transporttoeslag €50.
1 plaat steenwol dakisolatie dik 100 mm, transporttoeslag €130.
1 rol Bauder APP 470 K24, transporttoeslag €70.
U betaald dus €340 excl aan toeslagen. Natuurlijk is dit geen gebruikelijke bestelling, maar die toeslagen zijn wel van toepassing als deze materialen direct geleverd moeten worden. Indien een levertijd van ca. 1,5 werkweek acceptabel is zou de toeslag van de steenwol isolatie kunnen komen te vervallen. Een alternatief is ophalen bij de fabriek(en).
Transport en levertijden:
Bestellingen uit ons magazijn met een max. gewicht van 23 kg en max. afmeting 80×60×50 cm worden door ons met DHL verstuurd. Levertijd ca. 2 werkdagen. Bij particulieren wordt het pakket verstuurd naar het dichtstbijzijnde DHL servicepunt op basis van het door U afgegeven afleveradres. Grotere pakketten met een max. gewicht van 31 kg en max. afmeting 180×100×50 cm worden rechtstreeks naar het opgegeven afleveradres verstuurd. Bij bedrijven wordt het pakket altijd naar het bedrijfsadres verstuurd. Bij afhalen DHL servicepunt dient U zich te legitimeren. Alle overige bestellingen van fabrikant/magazijn derden zoals pallets, bundels (gemoffelde daktrimmen) en isolatiepakketten worden met zelflossende vrachtwagencombinaties geleverd. Levertijd afhankelijk zoals vermeld bij product. Bij afwezigheid (tenzij anders overeengekomen) wordt Uw bestelling bij Uw voordeur, in de tuin, onder de carport etc. afgeleverd en gaat het risico op diefstal, beschadiging en dergelijk van het product op U over als klant. Het afleveradres dient verhard en bereikbaar te zijn voor vrachtwagencombinaties. Indien bestellingen niet kunnen worden gelost zullen deze tegen vergoeding en in overleg met U, op een later tijdstip opnieuw aangeboden worden. Dakconcurrent is nimmer verantwoordelijk voor welke vorm van gevolgschade dan ook (ook al schriftelijk bevestigd door Dakconcurrent) indien bevestigde afleverdata en tijdstippen niet worden nagekomen door pakketdiensten/transporteurs.
Dakconcurrent is alleen aansprakelijk voor schade aan artikelen tijdens transport wanneer zij deze in eigen beheer levert bij de klant. Schade(claims) aan verzonden producten die ons magazijn hebben verlaten/zijn overgedragen aan transportbedrijf/pakketdienst zullen onderhevig zijn aan de geldende voorwaarden zoals deze tussen Dakconcurrent en transportbedrijf/pakketdienst geldig/van toepassing zijn en deze niet kunnen overschrijden. Indien U Uw bestelling extra wilt verzekeren neem contact met ons op. Transport door de klant zelf of in opdracht van de klant door derden, is voor eigen risico.
De klant word altijd schriftelijk, telefonisch en/of per e-mail geïnformeerd omtrent de stand van zaken van bestelde of af te leveren goederen. Afhankelijk van de order kunnen bestellingen meerdere leveringen omvatten.
Betalingen:
Bestellingen dienen vooraf betaald te worden met de daarvoor aangeboden betaalmogelijkheden in de winkelwagen. Betaling bij bezorging is niet mogelijk. Kosten zoals creditkaart betalingen worden doorberekend. Indien U op basis van een offerteaanvraag een factuur heeft gekregen worden de goederen verstuurd nadat de betaling door ons is ontvangen.
Geleverde goederen blijven eigendom van Dakconcurrent zolang deze niet zijn betaald.
Klachten(afhandeling):
In overeenstemming met de wet op kopen of afstand heeft de klant het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer de levertijd de 30 dagen overschrijdt.
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 14 werkdagen na aflevering van het product. Na het verstrijken van de afkoelingsperiode van 14 dagen wordt de koopovereenkomst een feit. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen. Na ontvangst van het herroepingsformulier zullen wij U het aankoopbedrag binnen 14 dagen na terug zending van de producten crediteren.
Op maat gemaakte, leveringen af fabriek/magazijn derden, speciaal bestelde en/of gemoffelde producten kunnen niet geretourneerd worden. U dient zich telefonisch/schriftelijk te vergewissen of U een product kunt retourneren. In de praktijk zijn bijvoorbeeld dakrollen bij retourzendingen gevoelig voor transportschade. Vanaf 22-6-2023 nemen wij zonder telefonisch/schriftelijk overleg geen dakrollen meer retour.
Om gebruik te maken van de mogelijkheid tot retourneren van aangekochte producten dient u aan de volgende voorwaarden te voldoen:
Eventuele klachten na bezorging dienen binnen 48 uur hetzij schriftelijk, hetzij via e-mail aan ons gemeld te worden. Bij het aftekenen van de pakbon tekent U voor akkoord van de kwaliteit van de geleverde goederen. Na het aftekenen van de pakbon kunnen wij helaas niet meer ingaan op reclamaties. Bij geen akkoord kunt u eventuele reclamaties aantekenen op de pakbon wij zullen deze dan zo spoedig mogelijk oplossen. Beschadigde producten niet direct retourneren maar eerst melden aan Dakconcurrent. Nadat Uw klacht is ontvangen zullen wij binnen 2 werkdagen hierop volgend, deze in behandeling nemen.
Geleverde afwerklagen/toplagen van dakbedekking en kleurstellingen/opdrukken/verpakkingen van producten kunnen afwijken t.o.v. het getoonde op de webshop. Geleverde producten die afwijken van de getoonde producten/afbeeldingen zoals getoond op de website zullen altijd min. gelijkwaardig zijn aan de getoonde producten. Bij twijfel adviseren wij U (kleur)staaltjes op te vragen. Voor kleurverschillen en afwijkingen zoals hierboven vermeld kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld, evenmin kan dit reden zijn tot retourneren.
Op al onze goederen geldt de wettelijke garantietermijn en/of de garantie welke door de fabrikant wordt gehanteerd. De klant verklaart bij het plaatsen van de bestelling op de hoogte te zijn van de specifieke verwerkingsvoorschriften en garantievoorwaarden van de door hem bestelde producten. Bij aanspraak op garantie dient de originele factuur te worden overlegd.
Technische adviezen en inlichtingen over verwerkings- en toepassingsmogelijkheden van producten aan de koper worden naar beste weten en inspanning alsmede naar de huidige stand der techniek vrijblijvend, zonder resultaats-verplichting en zonder enige aansprakelijkheid, door ons verstrekt.
Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor door ons gemaakte materiaalspecificaties.
Dakconcurrent.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolg- en letselschade ontstaan door onjuist/ondeskundig gebruik en/of verwerking van de gekochte producten.
De klant erkent bij het plaatsen van de bestelling de algemene voorwaarden te hebben ingezien.
Prijswijzigingen, voortschrijdend technische inzichten en zet- en drukfouten voorbehouden.
Aanvaarding
1. Een overeenkomst komt tot stand doordat Dakconcurrent een schriftelijke dan wel digitale bevestiging zendt van de order of opdracht van Klant.
2. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt Dakconcurrent zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 14 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
3. Gegevens betreffende het aangebodene, zoals eigenschappen, maten, kleur enz., alsmede gegevens in drukwerken, afbeeldingen, tekeningen en dergelijke, welke door Dakconcurrent zijn verstrekt, zijn voor Dakconcurrent niet bindend en worden te goeder trouw verstrekt.
4. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Dakconcurrent slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.